rss

Friday, January 28, 2011

>> Syaitan dirikan masjid?

   Awal tahu 2011 ini terlalu banyak sangat cuti umum,ini menjadi peluang yang baik pada mereka yang ingin melangsungkan perkahwinan.Mohfi tidak terlepas dari merasai suasana riuh tentang perkahwinan ini,Sebab ramai saudara dan rakan akan melangsungkan perkahwinan cuti umum nanti.
 
   Tetapi dalam ramai-ramai saudara dan rakan-rakan Mohfi yang ingin melangsungkan perkahwinan nanti,Mohfi paling tertarik dengan perbualan ini,yang pada Mohfi agak jarang kedengaran.

"Kahwin bukan-nya selalu,sekali seumur hidup!"

"Lagipun kau dengan bakal laki kau tu kan berpendidikan dan berjawatan,buat lah meriah-meriah sikit!"

"Buat apa nak meriah-meriah sangat? cukup lah kita jemput sedara-mara dengan kawan-kawan.Meriah tak semistinya perlu berhabis duit!"

"Ye lahhh~ tapi apa pulak nanti orang cakap,kahwin biasa-biasa sangat macam ada benda yang tak kena je.Malu-lah nanti orang cakap"

"tak payah lah membazir sangat,bukan-nya nak berkira,tapi membazirlah keluar duit dengan benda-benda yang merepek untuk kahwin ni!"

"Tak payah-lah upah photographer/juru-gambar,nanti kita suruh adik je yang tangkap gambar,walau tak menarik,tak perofesional,janji ada juga memori kita masa kahwin,cukuplah tu.Pelamin tu tak payahlah nak ribu-ribu,Mak Su pun boleh buat juga benda tu."

membazir tu bersahabat dengan syaitan,
perkahwinan tu umpama mendirikan masjid,jadi bagaimana syaitan tahu mendirikan masjid?"-mohfi

2 comments:

♔ alice charlotte ♔ on 3:09 PM said...

bsederhanalah dalam semua hal..
itu adalah yang terbaik.. ^__^

wanacesh on 4:52 PM said...

betul2 biar sederhana asal meriah,,lps kahwin nti lagi banyak nak pakai duit,,smpan duit p hneymun ke ha3,,

Kenangan kita yang hilang,,,

Related Posts with Thumbnails
 

Pengikut

Belasungkawa

My photo
Aku adalah seorang lelaki yang berada di atas muka bumi ini ingin mengetahui tentang siapa diri aku sedalam-dalamnya.Blog adalah tempat untuk aku belajar erti perkongsian.Aku hanya menulis bila aku benar-benar jujur hendak menulis.Aku mungkin satu-satunya makhluk yang boleh menerima diri aku seadanya,walau pernah berlaku yang aku tidak pernah setuju dengan diri aku sendiri.

Blog ini ?

Lihat ini

Experimental By Mohfi. Powered by Blogger.