rss

Wednesday, January 26, 2011

>> Pemimpin melayu hampir pupus

   Mungkin ini mimpi ngeri yang akan menghantui seluruh wanita-wanita melayu yang ada di seluruh semenanjung tanah melayu.

   Saban hari hampir setiap hari kita melihat dan mendengar tentang perkara-perkara buruk tentang remaja melayu lelaki yang berkelakuan liar,tak senonoh dan segala macam lagi perkara yang negatif.

   Hampir keseluruhan remaja lelaki melayu ini mengamalkan cara hidup yang jauh terpesong dengan menjadikan seks dan perkara lucah sebagai perkara penting dalam kehidupan mereka,baik dari segi percakapan/perbualan dan perhubungan.

   Lihat sahaja di sekeliling kita cuba cari remaja lelaki melayu dan cuba dengar apa yang mereka bualkan,jenaka mereka,perbuatan mereka terhadap anak gadis orang lain,apa yang di visual kan oleh mata anda? dari 10 Mohfi berani kata 8 benda yang mereka suka adalah berkaitan lucah!

   Kenapa Mohfi highlight-kan remaja lelaki melayu,bukan remaja perempuan melayu?
ini kerana lelaki secara azalinya atau secara semulajadinya adalah pemimpin.Akan tetapi apa yang berlaku pada remaja lelaki melayu hari ini ialah mereka memimpin tetapi menjadi pemimpin terhadap gejala negatif.

   Bukankah sepatutnya mereka yang sepatutnya memimpin remaja-remaja perempuan melayu yang liar keluar dari gejala negatif,tetepi sebaliknya yang berlaku.

   Apa yang paling Mohfi paling pelik ialah,kenapa masih ada perempuan yang berminat dengan lelaki sebegini,ada ketika itu lelaki yang tak senonoh perangainya,tak ada kerja walau gaji kecil dan rupanya masih mampu ber-couple dengan perempuan cantik,kenapa? (bukan cemburu,cuma tertanya-tanya) Adakah sudah pupus lelaki-lelaki baik dan soleh? hingga itu yang menjadi pilihan hati.

   Mudah untuk jadi lelaki sebegini,rupa tak perlu,kerja tak perlu janji careing,sedikit stylo misti ada perempuan melayu yang ingin menyelit dan di kepit,kononya cool!


Sedarkah,perempuan melayu hampir kepupusan pemimpin sebenar!"-Mohfi

2 comments:

wanacesh on 1:08 AM said...

wah mcm marah jer,,ha3 kter pon prasan gtu,,tp mmg sipat smulajdi kot pompuan ingin dsyngi,,hihi,,asal laki tu setia,rajin kerja,myg 5 waktu itu pon dh cukup baik,,huhu,,laki skrg dhla sikit,,byk yg x bkualiti plk tu,ops,huhu

mohfi on 2:11 AM said...

yup! lelaki semakin sikit...dah baca content "Berkenaan Jumlah perempuan dan lelaki"... sila lah`

Related Posts with Thumbnails
 

Pengikut

Belasungkawa

My photo
Aku adalah seorang lelaki yang berada di atas muka bumi ini ingin mengetahui tentang siapa diri aku sedalam-dalamnya.Blog adalah tempat untuk aku belajar erti perkongsian.Aku hanya menulis bila aku benar-benar jujur hendak menulis.Aku mungkin satu-satunya makhluk yang boleh menerima diri aku seadanya,walau pernah berlaku yang aku tidak pernah setuju dengan diri aku sendiri.

Blog ini ?

Lihat ini

Experimental By Mohfi. Powered by Blogger.