rss

Tuesday, January 11, 2011

>> Lelaki juga perlu tahu!

   Menjadi pendengar yang baik!,jangan cepat melenting jika teman wanita anda kerap bercakap tentang masaalahnya,perasaanya,emosinya,mereka sebenarnya bukan membebel,mereka cuma sampaikan emosi kepada teman lelakinya,lelaki hanya cuma perlu dengar dengan cermat,atau sekurang-kurangnya memperlihatkan sifat peduli dan ambil berat.Ketika perempuan bercakap tentang sesuatu yang kedengaran emosional atau perihal permasaalahan mereka,bukan kerana perempuan mengharapkan anda menyelesaikan masaalah mereka,mereka memiliki sifat berasa selesa selepas meluahkan segala permasaalahan mereka kepada orang yang mereka sayang iaitu teman lelaki mereka.Jadi lelaki cuma perlu dengar dan beri sedikit sokongan,jangan rasa bosan,bukankah itu teman wanita yang kamu gila-gilakan dulu?

   Menjadi peramal yang baik!,jangan jadi kayu depan teman wanita anda,ada masanya teman wanita anda cuba menarik perhatian anda dengan menyembunyikan perasaan mereka dengan harapan anda menegur dengan penuh rasa sayang kepada mereka!,sebagai contoh,ketika anda sedang keluar dan singgah di kedai makan,anda melihat wajah teman wanita anda berubah seolah-olah ada sesuatu yang sedih berlaku,bila ditanya teman wanita anda hanya menjawap "tak ada apa-apa,ok je!"...Jangan silap,anda mungkin diuji sama ada anda benar-benar ambil berat atau tidak.Selalunya jawapan begitu memang ada sesuatu yang cuba disampaikan oleh perempuan yang memang ada maksud disebaliknya,sebagai teman lelakinya,kamu harus tahu tangini dan meramal teman wanita anda!

   Menjadi lelaki original!,Bukan bermaksud anda cetak rompak atau anda berkelakuan seperti permpuan,tidak!jadi seperti apa yang anda ada,jadi diri sendiri,jangan jadi orang lain,kalau orang lain nak jadi macam anda,itu ok!.Perempuan akan merasa jelik jika mengetahui lelaki yang berjalan di sebelahnya adalah lelaki yang tak tahu jadi diri sendiri,berlagak cool!.Perempuan lebih suka dihormati daripada berjalan sebelah lelaki yang kononya cool! tapi kalau dapat berjalan sebelah lelaki yang cool dan tahu menghormati perempuan itu satu bonus pada mereka!.

   Jangan fikir perempuan ingin anda keluar duit!,Kebanyaakan lelaki cuba menjadi yang terbaik kepada perempuan yang disukainya,keluar makan lelaki bayar,tengok wayang lelaki bayar,nak masuk toilet pun lelaki bayar!.Ada setengah perempuan yang akan merasa kekok jika segala hal yang melibatkan wang lelaki perlu bayar,kebanyakan perempuan begini yang datang dari jenis pandai berdikari dan berfikiran hyper +ve(susah nak jumpa ni!),Teman wanita anda mungkin dalam ketagori ini(anda lebih kenali dia berbanding saya jadi anda harus tahu!).Bukan tidak boleh belanja makan atau sebagainya,cuma mereka mungkin akan berfikir yang anda akan jadikan itu satu isu besar bila berlaku pertengkaran!"ingat aku dah banyak habis duit kat kau,skung kau jangan nak buat hal!"-pernah dengar ayat tu,itulah yang Mohfi maksudkan.Janganlah rasa risau kalau tak ada duit bila teman wanita anda mengajak keluar,jangan ego sangat atau malu,cuba terangkan situasi ekonomi anda,lagi malu kalau menipu! perempuan juga faham itu sebenarnya.

Kepercayaan, kejujuran, dan rasa hormat adalah kunci dalam setiap hubungan yang berjaya, dan tanpa elemen-elemen tersebut, perempuan tidak peduli seberapa machonya anda,coolnya anda,cutenya anda, mereka akan tinggalkan anda.BYE BYE!"-mohfi

1 comments:

elieynz on 8:56 AM said...

bagusnya lau ada lelaki yang baca tu... hurm,....

Related Posts with Thumbnails
 

Pengikut

Belasungkawa

My photo
Aku adalah seorang lelaki yang berada di atas muka bumi ini ingin mengetahui tentang siapa diri aku sedalam-dalamnya.Blog adalah tempat untuk aku belajar erti perkongsian.Aku hanya menulis bila aku benar-benar jujur hendak menulis.Aku mungkin satu-satunya makhluk yang boleh menerima diri aku seadanya,walau pernah berlaku yang aku tidak pernah setuju dengan diri aku sendiri.

Blog ini ?

Lihat ini

Experimental By Mohfi. Powered by Blogger.