rss

Friday, February 04, 2011

>> Killer blog entry!

   Banyak kali Mohfi sudah berpusing-pusing blog-walking,merata-rata blog.Pertama sekali selepas singgah ziarah ke blog lain,Mohfi lebih tertarik untuk melihat tajuk-tahuk entry blog mereka.

   Kebanyakannya mengulang semula atau recycle' isu-isu tempatan & antarabangsa,dan majoritinya lebih suka menulis entry hal-hal peribadi yang berlaku dalam kehidupan seharian mereka,dalam sekitar kejadian yang berlaku hanya 3-5 minit!.

   Juga terdapat entry yang hanya ingin beritahu apa yang sedang dia rasa tika itu "Aku sekarang gatal kat celah ketiak!...so susah nak fokus kat blog hari nie!...ok bye!".

   Secara peribadi,setiap kali Mohfi blog-walking ke blog-blog lain,Mohfi mencari entry-entry bersifat peribadi yang boleh Mohfi anggap entry paling killer sekali.Kenapa entry-entry yang bersifat peribadi? ini kerana majoritinya blogger memang akan menulis hal-hal peribadi mereka tak kurang juga perihal peribadi orang lain.

   Killer entry bersifat peribadi yang macam mana?

   Entry peribadi blogger-blogger yang cuba sampaikan sesuatu yang boleh membuatkan seseorang yang sedang membaca entry tersebut berada dalam keadaan 'WOW!',entry peribadi kehidupan blogger-blogger lain yang boleh dan mampu di kongsi,di hayati dan di pelajari bersama.Dan yang paling mohfi harapkan ketika membaca entry blogger lain ialah entry yang membolehkan Mohfi berfikir,so jadilah kita sebagai blogger-blogger yang ada otak dan berfikir!


   Tidak semistinya orang yang popular di dunia blog ini memiliki killer entry di dalam blog mereka.Kebanyakanya yang Mohfi lihat tajuk entry yang lebih di-manipulate-kan oleh blogger untuk ia kelihatan gempak tapi isi kosong!.Mohfi juga tidak bermaksud blogger yang mempunyai killer entry mampu drive tarffic lebih banyak ke blog mereka,ada blog yang mempunyai entry-entry sampah & picisan juga mampu menandingi blogger-blogger yang mampu menulis entry yang boleh di anggap killer! kenapa?

   Walaubagaimanapun Mohfi faham bukan mudah untuk menghasilkan killer entry yang boleh di sebarkan di dalam blog.Blog Mohfi sendiri masih ketandusan entry-entry yang boleh dianggap KILLER!

   Apakah killer entry blogger yang readers-readers' disini pernah terbaca? boleh kongsi link blog tersebut? dan apakah entry killer yang anda hasilkan dalam blog anda? kongsikan!.

Masih tercari-cari killer entry"-Mohfi

7 comments:

mira_nas on 9:00 AM said...

hurm... nak killer entry memang kena berfikir dan kreatif.. setakat ni.. ada la kot killer entry.. entah

Ajua Ishak on 3:46 PM said...

keep on searching.. :)

MIMIE AIZA on 2:57 AM said...

agak2nya entri sy ni bersifat ape la kan

Ayu Rashidah @ Cik Ayu on 6:11 PM said...

inilah killer entry saya, sebab entri ni ramai yg share dan paling tinggi klik, walaupun sebenarnya tak sebanyak blogger lain.....

saya anggap ni killer entri sy sebab sy membuka lembaran sejarah hidup sy yg lama tersimpan & sy share untuk pengajaran....

http://ayurashidah.blogspot.com/2011/01/cara-dan-doa-hadapi-kecewa-dan-putus.html

saja nk share je, walaupun x berapa "killer" bg pandangan orang lain.......

Faten Rosli on 11:09 PM said...

setiap org ada konsep penulisan masing2.. kalau fatin la kan, fatin more 2 personal..

Jom baca dan komen post terbaru MISZ FATIN boleh PERCAYE ke? RM6K bayar RM2K saja.

. on 2:55 AM said...

killer entry kene dengar lagu the killers. haha

turtlemerah on 7:57 AM said...

cuba baca blog ni. http://kernakasihkita.blogspot.com/.

tpi, setiap dari kita mempunyai naluri n keinginan yang berbeza. jadi persepsi kita juga berbeza.

Related Posts with Thumbnails
eXperimantel
 

Pengikut

Belasungkawa

My photo
Aku adalah seorang lelaki yang berada di atas muka bumi ini ingin mengetahui tentang siapa diri aku sedalam-dalamnya.Blog adalah tempat untuk aku belajar erti perkongsian.Aku hanya menulis bila aku benar-benar jujur hendak menulis.Aku mungkin satu-satunya makhluk yang boleh menerima diri aku seadanya,walau pernah berlaku yang aku tidak pernah setuju dengan diri aku sendiri.

Blog ini ?

Lihat ini

Experimental By Mohfi. Powered by Blogger.