rss

Tuesday, February 01, 2011

>> Kekasih ku kini sahabat

   Bukan Mohfi sahaja yang merasai dan mengalami nasib sedemikian,pasti ramai lagi diluar sana yang merasainya.Sesuatu yang kita tak mahu berlaku,akan berlaku,sesuatu yang kita mahu ianya berlaku,tak akan berlaku.

   Hujan selebat-lebatnya hari ini,dari mula Mohfi hendak pergi kerja,sampai balik kerja pun masih hujan lagi.Tak mengapalah,sedari kecil lagi sudah di-didik hujan itu rahmat!.

   Ikutkan siang tadi hendak pergi kerja sememangnya sungguh malas sekali,dengan hujan lebat,sejuk lagi,dalam kepala tak ada lain,fikir nak sambung tidur,annual leave masa tahun baru tak ambil lagi,huh~ kalau dah malas macam-macam ada dalam kepala!

   Tapi mengenangkan hanya tinggal 4 bulan sahaja lagi waktu yang ada untuk Mohfi habiskan bersama seseorang yang Mohfi pernah anggap sebagai seorang kekasih waktu dulu,Mohfi kuatkan juga hati pergi kerja.

   Kekasih? yup! teman wanita Mohfi dulu.Kami berkerja di tempat yang sama.Bercinta dalam 3 tahun.Dia dah pun bertunang dengan orang lain,keluarga dia yang pilih.Menonggeng-nonggeng jugalah Mohfi tahun lepas,bila dia hantar SMS kata mak dia suruh bertunang dengan orang lain.Tapi atas dasar profesional,kita berkerja satu tempat,apa boleh buat,teruskan sahaja kerja seperti biasa.

   Sekarang Mohfi hanya tinggal 4 bulan sahaja lagi dari tarikh dia nak melangsungkan perkahwinan,apa pun jadi hujan/salji,banjir atau apa jua bencana,Mohfi memang hendak habiskan masa dengan dia.Dia selalu tanya Mohfi,"tak marah ke kita buat Mohfi macam ni?".Awal-awal dulu memang marah,tapi fikir-fikir balik,biar hilang kekasih jangan hilang sahabat! dia seorang yang sangat memahami Mohfi,cuma,mungkin Mohfi tidak terlulis untuk dia.Tidak ada alasan kukuh langsung untuk Mohfi marah pada dia yang sah-sah hak milik Allah!

    Jauh di sudut hati Mohfi......................masih mengharap~


Kadang-kala cinta itu umpama bola,
Jauh di kejar,dekat di tendang"-Mohfi

    6 comments:

    atiqah~ on 11:09 AM said...

    manusia adalah milik Nya..
    Yakinlah dya bkn jodoh kita yang tertulis di Lohmahfuz..pasti ada...satu hari nanti~
    Insya-Allah dengan izin-Nya jua...
    Congrat coz dpt terima ngn aty yg t`buka..
    susah tu...=)

    katie jamaludin on 12:34 PM said...

    aku benci ngan ex bf aku!

    nuraishah_abuhasan on 3:43 PM said...

    awak beruntung sebenarnya.. sekurang2nya dia jujur..
    sy percaya Allah lebih mengetahui..
    Jd serahkan saja pada DIA..
    insyaAllah, yg lebih baik akan tiba..
    cinta Allah itulah cinta abadi..
    huk huk..
    ^_^

    sha on 1:14 AM said...

    jodoh kita dah ditetapkan. jadi tak perlu risau sgt. agp semua itu sudah suratan takdir.

    | cik azeya | on 9:27 PM said...

    sabarlah...

    EB on 9:16 PM said...

    Salam,
    At least dia x tipu kamu..
    dan dia juga snggup bgtau secara terus kepada kmu..
    dia x main tarik tali.. ketahuilah sesungguhnya dia pun pnya masalah utk mberitahu kmu d awal2nya..
    Sya mgalami benda yg sama..

    Related Posts with Thumbnails
     

    Pengikut

    Belasungkawa

    My photo
    Aku adalah seorang lelaki yang berada di atas muka bumi ini ingin mengetahui tentang siapa diri aku sedalam-dalamnya.Blog adalah tempat untuk aku belajar erti perkongsian.Aku hanya menulis bila aku benar-benar jujur hendak menulis.Aku mungkin satu-satunya makhluk yang boleh menerima diri aku seadanya,walau pernah berlaku yang aku tidak pernah setuju dengan diri aku sendiri.

    Blog ini ?

    Lihat ini

    Experimental By Mohfi. Powered by Blogger.