rss

Friday, January 07, 2011

>> Batman beragama Islam?


   Batman beragama islam? Wow ! tak pernah terfikir yang watak terkenal dari DC comics ni akan mewujudkan watak superhero terkenal Batman yang beragama islam.Batman ini dengan gelaran night runner.Namun dia bukanlah hero yang merupakan Batman,tetapi kawan kepada Batman.
From Nightrunner's origin

   Bernama Bilal Asselah,seorang pendatang berketurunan Algeria berfahaman Sunnah yang secara fizikalnya sihat dan mahir dalam sukan gimnastik, parkour.

   Mengikut dari ceritanya Bilal berasal dari dari sebuah bandar kecil di Perancis,Clichy-sous-Bois dan berusia 22 tahun,bandar yang di dudukinya mengalami pergolakan yang mencetuskan rusuhan di daerah-daerah yang didiami pendatang di seluruh perancis pada tahun 2005.

   Dalam komik itu bilal yang juga merupakan warganegara perancis di tangkap dalam pergolakan itu dan pada suatu insiden dia dan rakanya dipukul oleh polis yang tersilap kerana menyangka mereka perusuh,Bilal kemudianya bertindak balas dengan membakar sebuah balai polis dan akhirnya dibunuh oleh polis.

   Bilal menumpukan perhatian kepada parkour, satu bentuk akrobatik di mana pengamalnya melompat dari bangunan-bangunan dan melepasi dinding-dinding.

   Namun di AS, penulis blog berhaluan kanan berang kerana DC Comics mewujudkan watak superhero baru beragama Islam dalam komik mereka itu

Nampaknya Batman tidak menemui orang Perancis untuk dilatih menjadi 'Penyelamat Perancis',"Todd Huston,Publius Forum.
deathandtaxesmag.com
 ps: bilal tak perlukan pakaian kebal macam batman ... Cayalah !

2 comments:

muhamad yusri on 2:24 AM said...

memang la..hehe..mcm2

Unknown on 5:25 PM said...

Cerita yg menarik...mungkin ada lagi selanjutnya..

Related Posts with Thumbnails
eXperimantel
 

Pengikut

Belasungkawa

My photo
Aku adalah seorang lelaki yang berada di atas muka bumi ini ingin mengetahui tentang siapa diri aku sedalam-dalamnya.Blog adalah tempat untuk aku belajar erti perkongsian.Aku hanya menulis bila aku benar-benar jujur hendak menulis.Aku mungkin satu-satunya makhluk yang boleh menerima diri aku seadanya,walau pernah berlaku yang aku tidak pernah setuju dengan diri aku sendiri.

Blog ini ?

Lihat ini

Experimental By Mohfi. Powered by Blogger.