rss

Friday, December 17, 2010

>> 5 Manusia paling berpengaruh dalam web design

Berikut adalah 5 orang paling berpengaruh dalam dunia web design.Mengikut turutan dari no.1 ke no.5 penilaian hanya di buat oleh mata kasar Mohfi.

1. Fabio Sasso












Fabio’s Websites
Abduzeedo – http://abduzeedo.com
Fabio Sasso – http://fabiosasso.com
Zee – http://zee.com.br
Twitter – http://twitter.com/abduzeedo
-
Tentang Fabio Sasso

Fabio memiliki web designya sendiri,yang kebanyakanya meletakan hasil-hasil kerjanya sendiri contohnya web designya yang popular http://abduzeedo.com
Fabio juga memiliki syarikat web design beliau sendiri iaitu zee.com.br.

2. Collis Ta’eed












Collis’ Websites
Envato – http://www.envato.com
TutsPlus – http://tutsplus.com
-
Tentang Collis Ta’eed
Collis Ta'eed adalah pengasas / pencipta syarikat Envato.Mula mengenali Adobe Photoshop semasa di University dan menyedari itu adalah minatnya.Saat itu dia telah mencipta satu komuniti kreatif terbesar dalam talian.

Envato mempunyai banyak halaman dalam rangkaian, termasuk laman-laman tutorial, blog desain, media web dan pasaran kreatif seperti Flashden dan audiojungle. 

3.Vitaly Friedman












Vitaly’s Websites
Smashing Magazine – http://www.smashingmagazine.com
-
Tentang Vitaly Friedman
Vitaly adalah salah satu pengasas smashingmagazine.com yang agak popular,
Smashing Magazine adalah web design blog yang mempunyai lebih dari 130.000 pelanggan RSS dan di-host kan di 7 pelayan(servers).
Smashing Magazine merupakan salah satu komuniti bual bicara yang berbicara tentang blog dan design dalam talian untuk saat ini. Bagus Vitaly!


4.Matt Mickiewicz












Matt’s Websites
Sitepoint – http://www.sitepoint.com
-
Tentang Matt Mickiewicz
Matt adalah pengasas dan pencipta Sitepoint.com , Sitepoint.com adalah laman web online terbesar untuk para web designer dan pemaju web designer. Website beliau ada di bawah 1000 website atas talian untuk saat ini.

Sitepoint.com mempunyai forum yang sangat popular dan penggemar juga pasaran,dia juga menjual buku di web sitenya dan menjadi host utuk pertanding reka cipta website. 

5.David Leggett 












David’s Websites
Tutorial9 – http://www.tutorial9.net
UxBooth – http://www.uxbooth.com
The Leggett – http://www.theleggett.com
-
Tentang David Leggett
Mula mencipta laman web ketika umurnya 10 tahun,dan semenjak itu ia mula mencipta laman web blog yang hebat dikenali tutorial 9,dimana web blog tersebut mengajar tentang photoshop dan reka cipta website.

UxBooth juga adalah salah satu dari hasil kerja beliau dimana dalam website tersebut memberi ulasan dan sumber web percuma kepada pembacanya.

Ps: tertanya-tanya siapakah rakyat malaysia yang memiliki bakat seperti mereka ini?


















0 comments:

Related Posts with Thumbnails
eXperimantel
 

Pengikut

Belasungkawa

My photo
Aku adalah seorang lelaki yang berada di atas muka bumi ini ingin mengetahui tentang siapa diri aku sedalam-dalamnya.Blog adalah tempat untuk aku belajar erti perkongsian.Aku hanya menulis bila aku benar-benar jujur hendak menulis.Aku mungkin satu-satunya makhluk yang boleh menerima diri aku seadanya,walau pernah berlaku yang aku tidak pernah setuju dengan diri aku sendiri.

Blog ini ?

Lihat ini

Experimental By Mohfi. Powered by Blogger.